بانک صادرات به کمک «سجام» آمد

امروز یکشنبه ۷ اردیبهشت، آیین بهره‌برداری از سامانه احراز هویت سجام در شعب منتخب بانک صادرات با حضور دکتر صیدی مدیرعامل بانک صادرات، حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) و خبرنگاران در شعبه مرکزی بانک صادرات برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، ‌سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام) در شعب منتخب بانک صادرات ایران با حضور حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران و حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) راه‌اندازی شد و مشتریان بانک و هموطنان می‌توانند این خدمت را نیز از شعب منتخب بانک صادرات ایران دریافت کنند.

با رونمایی از این سامانه، زنجیره خدمات مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری بازار سرمایه در سوپرمارکت‌های مالی بانک صادرات ایران تکمیل شد و متقاضیان حضور در بازار سرمایه می‌توانند پس از ثبت‌نام اینترنتی در سامانه سجام، احراز هویت خود را نیز در این شعب به سهولت انجام دهند.

فهیمی بیان کرد: به برکت حلول ماه مبارک رمضان همکاری ما با بانک صادرات که از مدت‌ها قبل شروع شده و با حسن نیت رئیس بانک مواجه شده بود، ادامه‌دار خواهد بود. به صورت جدی همکاری همه جانبه با نهادهای مالی بزرگ و برندهای کشور را گسترش می‌دهیم تا  خدمات بهتری از  سرمایه‌گذاری را در شبکه گسترده بانکی در کشور به سمت هموطنان در نقاط مختلف کشور ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در گام اول حدود ۵۳ هزار نفر از کارکنان بانک صادرات در این سامانه ثبت نام کردند و این خدمات امروزه به همه هموطنان در نقاط مختلف کشور ارائه می‌شود.

۵۱ شعبه منتخب بانک صادرات ایران جهت اجرای این طرح در تمامی استان‌های کشور به سامانه پیشخوان کارگزاری در بازار پول تجهیز شده و مورد استفاده قرار گرفته‌اند و هم‌زمان با پیشرفت این پروژه به مرور تمامی شعب بانک مجهز به سوپرمارکت مالی (ویژه معاملات سهام و ارائه خدمات مشاوره مالی) خواهند شد.

ارائه انواع خدمات مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری، انجام سفارش خرید و فروش سهام، اخذ کد بورسی، صدور کد کاربری معاملات برخط، معاملات آفلاین، تغییر کارگزار ناظر و معاملات گواهی سپرده سکه، مهم‌ترین خدمات قابل ارائه در شعب منتخب بانک در این زمینه بوده که با رونمایی از سامانه جدید، زنجیره خدمات کارگزاری در شعب منتخب بانک صادرات ایران تکمیل شد.

کارنامه ١٩ ماهه سامانه پیشخوان کارگزاری بانک صادرات ایران نشان می‌دهد که از شهریورماه سال ١٣٩٧ تاکنون، تعداد مشتریان «حضوری» و «برخط» شرکت کارگزاری بانک بیش از  ١٤ هزار نفر افزایش یافته که از این میزان بیش از هفت هزار مشتری کد کاربری آنلاین دریافت کرده و در عین حال بیش از ١٨ هزار میلیارد ریال اوراق بهادار از طریق «پیکاپ» (سامانه پیشخوان کارگزاری در بازار پول) مورد داد و ستد قرار گرفته است.

در ادامه صیدی، مدیرعامل بانک صادرات گفت: نرم افزار صاپ نیز برای سجام تمهیداتی دارد تا سرمایه‌گذاران بتوانند از طریق این نرم افزار در سامانه ثبت نام کنند و فقط برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند که این یکی از  قدم‌های بزرگ ما در راستای توسعه اقتصاد است و با ورود ETF‌ها بازار سرمایه عمق و آرامش بیشتری خواهد داشت و اقتصاد کشور با وجود کرونا همچنان پر قدرت ادامه می‌دهد .

بهبود روند تعمیق بازار سرمایه، ارتقای فرهنگ سهامداری، ورود نقدینگی جدید به بورس و افزایش توان حرفه‌ای فعالان بازار سرمایه، از جمله اهداف بانک صادرات ایران است تا هم‌زمان با توجه ویژه تیم اقتصادی دولت به بازار سرمایه و ضرورت افزایش توان تامین مالی بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی کشور از طریق بازار سرمایه، با بهره‌گیری از ظرفیت گسترده‌ترین شبکه بانکی داخل و خارج از کشور، بتواند گام‌های مؤثری برای دسترسی عموم مردم در نقاط دور و نزدیک ایران به بازار سرمایه کشور بردارد.

کد خبر 412747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =